Дихтунг се нарича уплътнението между дизеловите инжектори и главата на двигателя. Изработва се от медна сплав или според спецификация от производителя може да бъде от стомана за повечето японски инжектори Денсо. В магазините за авточасти може да се намери под името уплътнителен пръстен.
Много често се появява проблем с изпускане на дихтунгите под дюзите. Също толкова често това се пренебрегва и изпускането на дихтунгите води до фатални проблеми с двигателя.
Изпускането на дихтунгите под дизеловите инжектори се получава не само от стандартното прогаряне което е резултат от много изминати километри или прегряване, но и от неправилен монтаж в сервиз. Задължително преди замяна на дихтунги е райбероването на леглото преди монтажа на нов меден дихтунг. Също така трябва да се избере дебелина по предписание точно за този модел двигател. Различен дихтунг монтиран неправилно води до светкавино бърз проблем с двигателя.
Нашата фирма има задължително условие за валидна гаранция точно този монтаж на дихтунг да бъде извършен качествено!
Задължително е когато имате изпускане в дихтунгите на инжекторите те да се демонтират и тестват на стенд. Така ще сте сигурни че вашите инжектори са в работещо състояние и няма да имате скорошни проблеми. Повечето „автосервизи“ разчитащи че имат познания в тази област подвеждат клиенти си и пропускат момента с тестването просто защото нямат стенд за тест на дюзи. Същите тези псевдо сервизи не желаят да губят време и искат бързи пари за така нареченият ремонт по замяна на изпускащи дихтунги без да тестват дюзите и по този начин нанасят вреда на клиента. Трябва да е ясно че винаги дизелови инжектор с изпуснала дихтунга без да премине тест и ремонт на стенд задължително ще има повторен и то фатален проблем за двигателя.
Всеки сам избира как да се ремонтира автомобила му но доста от сервизите не знаят и не умеят как да го направят качествено.
Важен вторичен проблем при изпускането на дихтунгите около дюзите е когато не желаете да оправите навреме този проблем това води до голям нагар и невъзможно вадене на инжекторите. Образуването на нагар около инжекторите е фатално и доста често в сервиза се радват когато се извадят успешно вашите дюзи дори и на части счупени.
Симптомите за изпускащи дихтунги са:
1. Черен дим около главата на двигатела и нагар около дюзите.
2.Неравномерна работа на двигателя и загуба на цилиндри.
3.Ниска мощност на двигателя и прекъсване.
4.На някой модели изпускането в дихтунгите води до теч на дизелово гориво или двигателно масло.
Възможно е в „автосервизите“ да наричат тези уплътнения с всякакви имена като : дифтунки , дивтунги, дихтунки и т.н. Името дихтунг идва от немската дума „Dichtung“ .
Препоръчва се ремонт само от квалифициран персонал защото се използва специализирано оборудване и инструменти!
Почистване на дюзи – как се почиства инжектор бензин и дизел
Искате да знаете как се почистват инжектори за бензинов или дизелов автомобил с гаранция за високо качество. Това е възможно в нашият Дизел Център за
Проблем с катализатора при преминаване на технически преглед ГТП
Ако имате проблем с преминаването през годишен технически преглед ГТП на вашият бензинов автомобил то това е защото изискването за отработени газове през 2024 година
Как се тества турбо компресор за автомобил и камион?
Тук ще намерите повече информация относно начините за тест на турбо и как се тества турбо компресор с различни методи.Първото което трябва да знаете за